maandag 15 juli 2013

Snappy toddler top

Ik vond een mooi topje, perfect voor Merel haar dikke buikje ;-)
Het patroon is makkelijk, op de kraag na, de handleiding is erg duidelijk. Wat mist is dat er niet bij staan of er al een naadtoeslag in het patroon toegevoegd was. Uit de foto's maakte ik op dat dit niet zo was, dus knipte ik deze er nog bij. Het topje past perfect, dus een goede keus. Wat het topje moeilijk maakt is het stuk waar de kraag aan de voor- en achterpand gemaakt moet worden. Dit is een priegelwerkje en dan ook alles in een keer mee naaien, zonder dat er stukjes tussenuit piepen. Maar op een rustig moment met volle concentratie moet dit lukken. Ik maakte eerst een proefmodel, maat 12-18 maanden voor Merel,  bijna 1 jaar. Daarna ging ik meteen aan de slag  voor een 2e topje, wegens succes. Geen aanpassingen nodig.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten